Wednesday, June 4, 2014

Стоян вече не е Квазиутап

"Може ли да сложиш бебенцето да спи при мен?"

От много време не съм писал тук, главно защото вече приемам Стоян за пълнокръвна личност, и въпреки че той изненадва всеки ден със своите идеи, шеги и прозрения, вече нямам мотивацията да ги записвам.

Начинът, по който Стоян опознава света напомня за начина, по който извънземно се учудва и прави допускания за всичко около себе си (мога ли да взема луната? в моя корем защо няма бебе?), и тези допускания са доста адекватни, предвид това с колко малко информация разполага.

През февруари Стоян особено ме впечатли с това как той създава страничен коментар за себе си - например когато се страхува, си казваше "Спокойно, Стоян!". Когато се оказваше, че е нямало причина да плаче, си казваше "И че орал?" ("И за какво рева?"). Разбира се, това бяха реплики, които е чул от нас, но начина, по който ги ползваше, беше много интересен. Впрочем всяко нещо, което сме му казвали, може да бъде използвано срещу нас, например:

- Тати, хайде да скачаме.
- Не искам.
- Но трябва!

На 30-ти май тази година се роди второто ми дете - Петър. Стоян го прие с голяма радост и обич, което много ме изненада. Изненадан съм да видя това, може би защото всички в "семейството", в което съм израснал, живееха в неспирен конфликт, и съответно и сестра ми и аз бяхме в конфликт.

А Стоян обясняваше на бебето как ще го заведат у дома, и как ще си играят, и тепърва му предстоеше да разбере, че бебетата нищо не умеят. Но въпреки че бебето не можеше да се възползва нито от храната, нито от играчките, нито от забавленията, които той му предлагаше, Стоян не се разочарова и каза, че ще го чака да порасне по-голям.

P.S.
Мислех да закрия блога с един последен пост, макар че никога досега не съм затварял блог. Изречението от последния абзац обаче стои отворено по много хубав начин, така че ще се въздържа.

No comments:

Post a Comment